Wisseling van de wacht bij de VVD

Ons collega-raadslid Oscar Hollink heeft afgelopen woensdag afscheid genomen van de gemeenteraad. Oscar was ook een goede kracht in de fractie en je lag goed bij ons allemaal. We hebben als fractie dus echt het gevoel dat we een maatje verliezen.

Maar niet alleen wij verliezen. Oscar lag ook heel goed bij de meeste collega’s in de gemeenteraad en kon ook met de meeste van hen persoonlijk goed overweg. Ook de inwoners verliezen met Oscar en dan met name de ondernemers. Oscar heeft zich altijd enorm ingezet voor de belangen van de ondernemers van onze dorpen. Van ondernemers de ruimte geven, tot hen helpen om de weg tussen de bomen in ons bureaucratische bos te vinden. Oscar was benaderbaar en wist wanneer hij zich hard moest maken voor de belangen van deze groep. Voorbeelden zijn de marktkooplui en de inzet van Oscar voor het organiseren van de weekmarkten. Ook de toeristische sector werd door Oscar altijd goed vertegenwoordigd in de politiek!  Renkum verliest een echte 'ondernemers ombudsman' door het vertrek van Oscar!

Maar gelukkig kunnen we ook een nieuw raadslid aan onze fractie toevoegen: Jan Streefkerk! Voor de meesten een 'oude bekende', want Jan zat in de vorige raadsperiode ook al voor de VVD in de gemeenteraad. Er komt dus met Jan ook een boel kennis en ervaring terug in de raad.

Daarnaast is ook nog een nieuw commissielid benoemd voor de VVD: Frank Blaauw.

We kunnen als VVD-fractie dus weer op volle sterkte vooruit om het liberale geluid in de gemeente te vertegenwoordigen!