VVD Renkum presenteert kandidatenlijst

Nadat deze week meerdere politieke partijen binnen de gemeente Renkum hun lijst met kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 hebben gepresenteerd, maakt ook de VVD als grootste fractie in de raad haar kandidatenlijst bekend. Wouter Hoge uit Renkum, de huidige fractieleider van de VVD Renkum en de lijsttrekker, is trots op de lijst. “Met deze club gaan we hopelijk niet alleen een mooi verkiezingsresultaat halen, maar zullen we ook een sterke fractie vormen die voor onze inwoners aan de slag gaat, want er moet veel gebeuren willen we Renkum zelfstandig houden en sterker krijgen. Onze inwoners en ondernemers rekenen daarop”.

Op de ledenvergadering van de VVD benadrukte de commissie die de conceptlijst had samengesteld, dat het opstellen van de lijst een mooi proces was geweest. “Het enige lastige”, volgens Koos Bosmann namens de commissie, “is dat er eigenlijk gewoon te veel goede kandidaten waren. We verwachten zeker winst tijdens de verkiezingen, maar 9 zetels gaan we waarschijnlijk niet halen helaas.”

De tweede plek is voor Marte Smits uit Oosterbeek (nog niet in de raad), de derde plek is voor het huidige raadslid Oscar Hollink uit Oosterbeek, de vierde voor Frans Kappen uit Wolfheze (nog niet in de raad), en het huidige raadslid Jan Streefkerk uit Heelsum staat op de vijfde plek.

Nu de lijst en het verkiezingsprogramma bekend zijn, kan er gestart worden met de campagne. “We gaan de inwoners van Renkum opzoeken, vragen wat die inwoners belangrijk vinden en duidelijk maken waar we als VVD in Renkum voor staan”, aldus Hoge. “We willen een gemeente die klaar staat voor haar inwoners en ondernemers, we willen bouwen aan goede en betaalbare woningen, we willen bouwen aan een bloeiende lokale economie. En de VVD staat voor veiligheid thuis en in de buurt. De uitdaging voor de komende jaren is verder natuurlijk de verduurzaming, dat zullen we slim en voor iedereen betaalbaar moeten doen. En onder aan de streep, en dat zal niemand verbazen, moeten we verstandige financiële keuzes blijven maken”.

De VVD is er duidelijk klaar voor om de belangen van de inwoners te dienen!

De lijst van de VVD ziet er als volgt uit:

1. Wouter Hoge, Renkum
  2. Marte Smits-Jansen, Oosterbeek
  3. Oscar Hollink, Oosterbeek
  4. Frans Kappen, Wolfheze
  5. Jan Streefkerk, Heelsum
  6. Robbert Schlette, Oosterbeek
  7. Robert Sybesma, Renkum
  8. Rob Benschop, Oosterbeek
  9. Frank Blaauw, Heelsum
  10. John vd Stap, Wolfheze
  11. Paul Tirion, Oosterbeek