Oosterbeekse Weverstraat wordt prachtig (verlicht?)

“De Weverstraat in Oosterbeek wordt de mooiste straat van het dorp” kopte De Gelderlander op dinsdag 13 maart. Na jarenlange overlast door regenwater wordt de Weverstraat nu drastisch aangepakt en op een uitnodigende manier heringericht. Goed voor bewoners, ondernemers en winkelend publiek. Iedereen blij?

In het artikel beweren twee leden van de werkgroep, de heren van Zon en Van Uitert, dat voor hangende verlichting (zgn. spankabelverlichting) geld geen probleem is. Alleen de medewerking van pandeigenaren is nodig, waarvan een deel voorkeur zou hebben voor gevelverlichting. Ofwel: het geld is er maar geen medewerking.

De VVD heeft navraag gedaan bij verantwoordelijk wethouder Wendy Ruwhof en het blijkt dat de gemeente niet meer dan € 25.000,- beschikbaar heeft voor andere verlichting. Echter, de werkelijke kosten voor overspanningsverlichting bedragen meer dan € 60.000,-. Een groot deel van de ondernemers uit de Weverstraat vindt het gat – dat zij moeten opvullen – te groot en wil daarom een goedkopere variant.

Daarmee is duidelijk dat er een verschil is tussen dat wat de werkgroep in het artikel zegt en wat de ondernemers willen. De Ondernemersvereniging Oosterbeek en de VVD hopen dat de werkgroep en de ondernemers elkaar snel weer weten te vinden en dat men samen van de Weverstraat inderdaad de mooiste straat van Oosterbeek maakt.