VVD Renkum benieuwd naar de ondernemers ervaringen

Het dagelijkse leven van iedereen is de afgelopen weken en maanden enorm veranderd. De Corona crisis heeft ook een enorme impact op ons leven, maar zeker op het leven van de ondernemers. Natuurlijk zijn er positieve uitzonderingen zoals bouw- en supermarkten of skeeler verkopers, maar het gros van onze ondernemers heeft het zwaar, heel zwaar. Een omzetverlies van 50% tot aan een volledige sluiting is in deze ‘Corona tijd’ niets bijzonders en dat moet enorme invloed hebben, ook op het inkomen van deze hardwerkende groep mensen.

Er zijn een aantal regelingen bedacht om ondernemers te ondersteunen, zowel landelijk als lokaal. Maar werken ze ook? Deze “Corona tijd” biedt ondernemers ook kansen, en zijn deze te delen?

De VVD Renkum is benieuwd naar de ervaringen van deze ondernemers: Zijn er nieuwe verdienmodellen ontstaan? Is een productielijn omgezet naar iets anders? Wordt er gebruik gemaakt van overheidssteun? Zo ja welke steunmaatregelen zijn dan dat? Voorschotten of uitkeringen? Hoe zijn de ervaringen met het doen van de aanvragen?

Kortom: wij hebben vragen waar we misschien iets mee kunnen, of moeten doen. Via deze weg een oproep aan de ondernemers in de Gemeente Renkum: laat van je horen via een privé berichtje via mail, onze Facebook of Twitter. Mocht het zo zijn dat er ‘een rode draad’ loopt door de ervaringen, dan zullen we dit uiteraard delen of er actie op ondernemen, mocht dat nodig zijn.

Groet en veel sterkte

De VVD fractie gemeente Renkum