Geen betaald parkeren in Renkum - teken de petitie

De berekening klopt niet en het is de nekslag voor de winkeliers. Ondersteun de petitie om geen betaald parkeren in te voeren in Renkum, Oosterbeek en Doorwerth.

Op 26 juni stemt de gemeenteraad over grote bezuinigingen in Renkum. Er zal heel hard worden gesneden en dat gaat iedereen pijn doen. Het kan helaas niet anders, omdat hoe langer er gewacht wordt, hoe erger de maatregelen moeten worden. Een van de door het college voorgestelde maatregelen is het invoeren van betaald parkeren in Oosterbeek, Renkum en Doorwerth. Daar zijn we op tegen.

Het is een schijnbezuiniging omdat ons inziens de onderliggende opbrengsten veel te positief zijn berekend. Het invoeren ervan zal bovendien het aantal bezoekers uit de omgeving kunnen verminderen en wel eens de nekslag kunnen betekenen voor diverse winkeliers die elke dag moeten strijden om hun winkel open te houden en onze dorpscentra vitaal. Ook voor bewoners in het centrum zal het heel vervelend zijn. De bewoners die rondom het centrum wonen zullen ook geconfronteerd worden met extra parkeerdruk omdat mensen hun auto dan verderop gaan parkeren om betaling te voorkomen.

We hebben ons als VVD uitgesproken in de raad en in de media, maar als we een meerderheid hiervoor willen in de raad en het college willen overtuigen dan is het nodig dat we draagvlak in onze samenleving kunnen aantonen. We kunnen het als VVD niet alleen.

Help ons jullie te helpen. Teken daarom zo snel mogelijk de petitie op:

Met dringende groet,

De Renkumse VVD